Kompletny kurs marketingu B2B dla początkujących marketerów i przedsiębiorców
Od kilku lat pracuję jako konsultant marketingu B2B i mam okazję nie tylko doradzać firmom w budowaniu strategii i planów marketingowych, ale też poznaję wyzwania i problemy, z jakimi zmagają się specjaliści marketingu B2B. Zebrałem dzięki mojej pracy sporo informacji o tym, jakie kompetencje powinni mieć nowocześni i skuteczni marketerzy.
Na tej bazie zbudowałem kurs „B2B Marketing Professional”, który jest zaprojektowany tak, aby uczestnicy jak najszybciej przeszli od teorii do praktyki.
Jak to zrealizujemy?
Po pierwsze – to jest kurs kohortowy.
To znaczy, że spotykamy się na żywo i podczas interaktywnych sesji online nie tylko otrzymujesz wiedzę, ale też możesz zadać pytanie, bierzesz udział w quizach i korzystasz z dodatkowych sesji doradczych. Dlaczego nie jest to kurs oparty o video na życzenie? Bo zależy mi, aby jak najwięcej uczestników ten kurs ukończyło. Niestety kursy video, mimo, że pozornie wydają się bardzo wygodne, nie stymulują do regularnego wysiłku i wiele osób nie kończy tego typu kursów.
My będziemy spotykać się na sesjach online, ale będą to sesje na żywo. Dzięki temu będziemy mogli odpowiadać na pytania i na bieżąco reagować na potrzeby uczestników.
Po drugie – to jest kurs praktyczny
Każda sesja to element planu marketingowego. To znaczy, że podczas kursu stworzysz swój plan marketingowy, bazując na naszych metodach, doświadczeniu i praktycznych wskazówkach.
Na początku kursu otrzymasz szablon Twojego planu, który będziesz uzupełniać działaniami i pomysłami prezentowanymi podczas kursu. Dzięki temu po zakończeniu kursu będziesz mieć gotowy plan działania na najbliższy rok!
Po trzecie – odpowiadamy na pytania
Oprócz sesji szkoleniowych, będziemy spotykać się też na sesjach pytań i odpowiedzi. One nie są obowiązkowe, ale mogą byćbardzo przydatne, jeżeli masz więcej pytań albo chcesz przedyskutować jakieś zagadnienie i poznać opinię trenera lub grupy.
Zawartość kursu
Kurs składa się z 10 modułów:
1. Poznaj swojego klienta
W tym module uczestnicy uczą się rozpoznawać komitety zakupowe, identyfikować decydentów i ich potrzeby w procesie zakupowym.
2. Dotrzyj do klienta – Twój plan marketingowy
W tym module dowiesz się, jak budować prosty, ale skuteczny plan marketingowy, plan Go-To-Market, oraz strategię treści. W tym i kolejnych modułach kursu będziemy wspólnie tworzyć Twoj plan marketingowy.
3. Twoja baza e-mail, marketing automation, subskrypcje, media społecznościowe
W tym module uczestnicy uczą się w jaki sposób dzięki treściom i narzędziom marketingowym utrzymać uwagę odbiorców i dzięki pogłębianiu ich zaangażowania generować wczesne leady.
4. Generowanie i ogrzewanie leadów
W tym module omawiamy dobre praktyki generowania popytu oraz identyfikacji i ogrzewania leadów marketingowych oraz sprzedażowych. Prezentujemy taktyki, metody i narzędzia pozyskiwania leadów oraz ich automatycznego lub pół automatycznego ogrzewania i kwalifikacji.
5. Współpraca i integracja marketingu ze sprzedażą, sales enablement
W tym module uczestnicy nabywają umiejętności skutecznej współpracy z zespołem sprzedażowym oraz określania równoprawnych i czytelnych reguł tej współpracy.
6. Analiza i pomiar skuteczności działań
W tym module uczestnicy poznają podstawowe metody mierzenia skuteczności działań marketingowych. Omawiamy dobre praktyki określania celów marketingowych oraz współczynników ich oceny. Omawiamy kwestie spójności celów i działań marketingowych z celami sprzedażowymi.
7. Twoja widoczność w sieci
W tym module początkujący marketerzy B2B nabywają umiejętności budowania i utrzymania skutecznych witryn internetowych. Poznasz skuteczne techniki pozycjonowania i promowania stron firmowych.
Nie omawiamy technicznych apektów, takich jak kod stron i programowanie.
8. Marka organizacji i ekspertów
W tym module uczestnicy poznają metody i narzędzia budowania eksperckiej marki firmy oraz jej wybranych pracowników.
Atrybut eksperckości jest jedną z najbardziej cenionych cech marki B2B i wpływa bezpośrednio na efektywność procesu sprzedażowego.
9. Social Selling
W tym module uczestnicy poznają metody, narzędzia i dobre praktyki Social Sellingu, czyli wykorzystywania potencjału sieci społecznościowych do pozyskiwania wartościowych z punktu widzenia sprzedaży kontaktów biznesowych.
10 . Narzędzia nowoczesnego marketera
W tym module omawiamy aplikacje i narzędzia, jakie warto wykorzystywać aby podnieść skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych.
Przebieg kursu
Twoja przygoda z kursem zaczyna jeszcze przed sesjami szkoleniowymi. Otrzymasz dostęp do materiałów, które pomogą Ci się przygotować i wycisnąć z kursu maksimum wartości.
Oprócz samych sesji szkoleniowych, raz w tygodniu spotykamy się na sesji pytań i odpwiedzi, podczas której omawiamy pytania i pomysły uczestników. W trakcie kursu otrzymasz też dostęp do dodatkowych materiałów – szablonów, instrukcji, materiałów video, które uzupełniają lekcje na żywo.
A na koniec uroczyste wręczenie certyfikatów i cyfrowy bankiet 🙂
📅Pierwsza sesja na żywo rozpoczyna się 18 lutego 2022

100 odcinek. Gość specjalny - Szymon Grabowski, założyciel GetResponse i ClickMeeting - Business Marketer
23 grudnia 2021 at 08:20[…] Stworzyłem kurs „B2B Marketing Professional” […]
Nagranie webinaru. Treści w generowaniu leadów - Business Marketer
4 stycznia 2022 at 11:47[…] Stworzyłem kurs „B2B Marketing Professional” […]