Stworzyłem kurs „B2B Marketing Professional”

Kompletny kurs marketingu B2B dla początkujących marketerów i przedsiębiorców

Od kilku lat pracuję jako konsultant marketingu B2B i mam okazję nie tylko doradzać firmom w budowaniu strategii i planów marketingowych, ale też poznaję wyzwania i problemy, z jakimi zmagają się specjaliści marketingu B2B. Zebrałem dzięki mojej pracy sporo informacji o tym, jakie kompetencje powinni mieć nowocześni i skuteczni marketerzy.

Na tej bazie zbudowałem kurs „B2B Marketing Professional”, który jest zaprojektowany tak, aby uczestnicy jak najszybciej przeszli od teorii do praktyki.

Jak to zrealizujemy?

Po pierwsze – to jest kurs kohortowy.

To znaczy, że spotykamy się na żywo i podczas interaktywnych sesji online nie tylko otrzymujesz wiedzę, ale też możesz zadać pytanie, bierzesz udział w quizach i korzystasz z dodatkowych sesji doradczych. Dlaczego nie jest to kurs oparty o video na życzenie? Bo zależy mi, aby jak najwięcej uczestników ten kurs ukończyło. Niestety kursy video, mimo, że pozornie wydają się bardzo wygodne, nie stymulują do regularnego wysiłku i wiele osób nie kończy tego typu kursów.

My będziemy spotykać się na sesjach online, ale będą to sesje na żywo. Dzięki temu będziemy mogli odpowiadać na pytania i na bieżąco reagować na potrzeby uczestników.

Po drugie – to jest kurs praktyczny

Każda sesja to element planu marketingowego. To znaczy, że podczas kursu stworzysz swój plan marketingowy, bazując na naszych metodach, doświadczeniu i praktycznych wskazówkach.

Na początku kursu otrzymasz szablon Twojego planu, który będziesz uzupełniać działaniami i pomysłami prezentowanymi podczas kursu. Dzięki temu po zakończeniu kursu będziesz mieć gotowy plan działania na najbliższy rok!

Po trzecie – odpowiadamy na pytania

Oprócz sesji szkoleniowych, będziemy spotykać się też na sesjach pytań i odpowiedzi. One nie są obowiązkowe, ale mogą byćbardzo przydatne, jeżeli masz więcej pytań albo chcesz przedyskutować jakieś zagadnienie i poznać opinię trenera lub grupy.

Zawartość kursu

Kurs składa się z 10 modułów:

1. Poznaj swojego klienta

W tym module uczestnicy uczą się rozpoznawać komitety zakupowe, identyfikować decydentów i ich potrzeby w procesie zakupowym.

2. Dotrzyj do klienta – Twój plan marketingowy

W tym module dowiesz się, jak budować prosty, ale skuteczny plan marketingowy, plan Go-To-Market, oraz strategię treści. W tym i kolejnych modułach kursu będziemy wspólnie tworzyć Twoj plan marketingowy.

3. Twoja baza e-mail, marketing automation, subskrypcje, media społecznościowe

W tym module uczestnicy uczą się w jaki sposób dzięki treściom i narzędziom marketingowym utrzymać uwagę odbiorców i dzięki pogłębianiu ich zaangażowania generować wczesne leady.

4. Generowanie i ogrzewanie leadów

W tym module omawiamy dobre praktyki generowania popytu oraz identyfikacji i ogrzewania leadów marketingowych oraz sprzedażowych. Prezentujemy taktyki, metody i narzędzia pozyskiwania leadów oraz ich automatycznego lub pół automatycznego ogrzewania i kwalifikacji.

5. Współpraca i integracja marketingu ze sprzedażą, sales enablement

W tym module uczestnicy nabywają umiejętności skutecznej współpracy z zespołem sprzedażowym oraz określania równoprawnych i czytelnych reguł tej współpracy.

6. Analiza i pomiar skuteczności działań

W tym module uczestnicy poznają podstawowe metody mierzenia skuteczności działań marketingowych. Omawiamy dobre praktyki określania celów marketingowych oraz współczynników ich oceny. Omawiamy kwestie spójności celów i działań marketingowych z celami sprzedażowymi.

7. Twoja widoczność w sieci

W tym module początkujący marketerzy B2B nabywają umiejętności budowania i utrzymania skutecznych witryn internetowych. Poznasz skuteczne techniki pozycjonowania i promowania stron firmowych.

Nie omawiamy technicznych apektów, takich jak kod stron i programowanie.

8. Marka organizacji i ekspertów

W tym module uczestnicy poznają metody i narzędzia budowania eksperckiej marki firmy oraz jej wybranych pracowników.

Atrybut eksperckości jest jedną z najbardziej cenionych cech marki B2B i wpływa bezpośrednio na efektywność procesu sprzedażowego.

9. Social Selling

W tym module uczestnicy poznają metody, narzędzia i dobre praktyki Social Sellingu, czyli wykorzystywania potencjału sieci społecznościowych do pozyskiwania wartościowych z punktu widzenia sprzedaży kontaktów biznesowych.

10 . Narzędzia nowoczesnego marketera

W tym module omawiamy aplikacje i narzędzia, jakie warto wykorzystywać aby podnieść skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych.

Przebieg kursu

Twoja przygoda z kursem zaczyna jeszcze przed sesjami szkoleniowymi. Otrzymasz dostęp do materiałów, które pomogą Ci się przygotować i wycisnąć z kursu maksimum wartości.

Oprócz samych sesji szkoleniowych, raz w tygodniu spotykamy się na sesji pytań i odpwiedzi, podczas której omawiamy pytania i pomysły uczestników. W trakcie kursu otrzymasz też dostęp do dodatkowych materiałów – szablonów, instrukcji, materiałów video, które uzupełniają lekcje na żywo.

A na koniec uroczyste wręczenie certyfikatów i cyfrowy bankiet 🙂

📅Pierwsza sesja na żywo rozpoczyna się 18 lutego 2022

Leave Your Comment

Your email address will not be published.*