profilowanie klientów

Profilowanie klientów B2B – mindmapa

Jeżeli chcesz wiedzieć kiedy jest ten idealny moment na kontakt z klientem B2B musisz zebrać niezbędne informacje o tym kim jest oraz jakie są jego preferencje i zainteresowania. Kontakt z potencjalnym klientem w odpowiednim momencie gwarantuje wysoką konwersję leadu na szansę sprzedaży. Jedną ze skuteczniejszych metod osiągnięcia tego celu jest profilowanie klienta.

Dlatego dla Marketerplus.pl napisałem artykuł, z którego dowiesz się dlaczego warto profilować klientów oraz jak to robić skutecznie. Dowiesz się również co to jest profilowanie progresywne, scoring leadów oraz  jak wykorzystać te techniki w kampaniach marketingowych B2B.

Tradycyjnie załączam do niego mindmapę, która pozwoli Ci uchwycić wizualnie o czym piszę w tym artykule.

Jak przeglądać MindMapy?

  • Mindmapa jest udostępniona w trybie prezentacji, przechodzisz przez kolejne gałęzie używając strzałek na dole mindmapy lub strzałek na klawiaturze.
  • Jeżeli chcesz obejrzeć mindmapę na pełnym ekranie, skorzystaj z tego linku
  • Jeżeli chcesz tworzyć takie mindmapy, skorzystaj z tego linku afiliacyjnego. Jeżeli zrobisz kiedyś upgrade do płatnej wersji -cena dla Ciebie się nie zmieni a ja też coś z tego będę miał 🙂

 

PROFILOWANIE KLIENTÓW B2B by Łukasz Kosuniak

  • Aneta
    10 listopada 2017 at 12:19

    Jak oceniasz na ten moment działania telemarketingowe w kanale B2B? Na mapie nie ma o wzmianki o telemarketingu — zastanawiam się, czy jest to nadal dobry kierunek, aby wspierać się działaniami telemarketingowymi? Czy mechanizmy nadal działają? Czy po fali „nadmiernej” ilości akcji telemarketingowych i jakości ich wykonania (pytanie: Czy chce Pan/Pani kupić produkt/usługę? T/N) wsparcie telemarketingowe jest jeszcze efektywne? Moja doświadczenia, w zakresie pozyskiwania danych o firmach, decydentach przez dedykowane akcje telemarketingowe, które mają na celu ustalenia aktualnej sytuacji biznesowo-informatycznej, są pozytywne. Zauważyłam jednak spadek zainteresowania działaniami telemarketingowymi w kanale B2B, w stosunku do wcześniejszych lat i stąd moje pytanie.

    • Łukasz Kosuniak
      8 marca 2018 at 20:23

      W tej chwili większość klientów z którymi się kontaktuję narzeka na spadek skuteczności telemarketingu. Często jest to związane ze stosowaniem cold callingu do słabej jakości baz. Pomijając aspekt prawny, cold calling będzie się kończył ze względów ekonomicznych. Jeżeli ktoś umie dobrze wykorzystać sieci społecznościowe i social selling to może to być skuteczne narzędzie „ocieplania” takich rozmów poprzez research i nawiązanie wstępnego kontaktu.

Leave Your Comment

Your email address will not be published.*