Procesy w marketingu B2B podcast

Do czego mi procesy w marketingu B2B? Obiekcje, argumenty, problemy i dobre praktyki

W 117tym odcinku podcastu Business Marketer dowiesz się dlaczego warto standaryzować, powtarzać opisywać i optymalizować działania marketingowe. Czyli porozmawiamy o procesach w marketingu B2B. 

Dowiesz się między innymi:

  • Dlaczego warto działania opisywać jako procesy w marketingu B2B
  • Czy procesy marketingowe są tylko dla dużych firm
  • Co jest skutkiem braku procesów w działaniach marketingowych
  • Co zyskasz wprowadzając podejście procesowe
  • Od czego zacząć wprowadzanie procesów w firmie
  • Jaki jest związek między procesami marketingowymi a marketing automation

Słuchaj odcinka:

Procesy w marketingu B2B to oszczędność i komfort psychiczny

Wielu klientów, z którymi pracuję nad automatyzacją marketingu przyznaje, że nie przykładali zbyt dużej uwagi do procesów marketingowych.

Część z nich wręcz argumentowało, że zbytnie skupienie się na procesach zabija kreatywność i elastyczność tak niezbędną w marketingu. Jednak jeżeli bliżej przyjrzymy się codzienności firm, w których nie ma prosesów, okaże się, że na kreatywność również nie ma tam zbyt dużo przestrzeni. Dlaczego? Ponieważ ciągle trzeba „gasić pożary” a dodatkowo brak standardów i procesów sprawia, że nie produktywność wynikająca z doświadczenia i powtarzalności nie rośnie tak szybko jak się spodziewaliśmy.

Paradoksalnie procesy, tworzą bezpieczną przestrzeń dla pracy kreatywnej

W tym odcinku znajdziesz sporo argumentów, które potwierdzają moje przekonanie o korzyściach wynikających z podejścia procesowego. Jeżeli chcesz poznać więcej szczegółów zanim podłuchasz odcinka, obejrzyj mindmapę, która towarzyszy mi w planowaniu każdego odcinka podcastu Business Marketer a potem ułatwia w miarę sprawne przekazanie myśli. Może i Tobie do czegoś się przyda 🙂

Kliknij w mindmapę, aby zobaczyć wersję w pełnej rozdzielności

Skontaktuj się ze mną
Jeżeli szukasz wsparcia w ułożeniu lub optymalizacji procesów marketingu B2B w Twojej firmie,

odezwij się do mnie na adres: lukasz.kosuniak@businessmarketer.pl


Leave Your Comment

Your email address will not be published.*