Co to jest marketing kompetencyjny?
Pierwszym, choć nie jedynym celem tego typu działań jest zwiększenie wiedzy potencjalnych klientów w obszarze funkcjonowania naszej organizacji. Oznacza to dostarczanie wartościowej i przydatnej w praktyce wiedzy, której poszukują potencjalni klienci. Ważne jest to, że wiedza ta musi pochodzić z obszaru naszej organizacji – ma być dowodem posiadania najwyższych możliwych kompetencji w interesującym klienta obszarze.
W czystej postaci oznacza to, że każda treść i komunikat, jaki tworzy nasza organizacja ma zwiększyć poziom wiedzy potencjalnych klientów w interesującym nas obszarze.
Praktyka ta mieści się w definicji content marketingu, choć skupia się na procesie budowania wiedzy po stronie potencjalnego klienta. Ważnym wyróżnikiem będzie dzielenie się wiedzą, która funkcjonuje w naszej organizacji.
Content marketing zakłada wykorzystywanie również zewnętrznych ekspertów czy zapożyczanie z innych źródeł– tzw kurację treści z zachowaniem oczywiście wszelkich reguł prawa własności intelektualnej.
Całość artykułu dostępna jest na łamach serwisu Marketerplus.pl.
Jest to artykuł z serii ABC Marketingu B2B.
Zapraszam do obejrzenia Mindmapy, która streszcza ten artykuł .
- Mindmapa jest udostępniona w trybie prezentacji, przechodzisz przez kolejne gałęzie używając strzałek na dole mindmapy lub strzałek na klawiaturze.
- Jeżeli chcesz obejrzeć mindmapę na pełnym ekranie, skorzystaj z tego linku
- Jeżeli chcesz tworzyć takie mindmapy, skorzystaj z tego linku afiliacyjnego. Jeżeli zrobisz kiedyś upgrade do płatnej wersji -cena dla Ciebie się nie zmieni a ja też coś z tego będę miał 🙂