Marketing Automation w utrzymaniu klienta - podcast

Marketing Automation w utrzymaniu klientów

Marketing Automation w utrzymaniu i lojalizacji klientów

W 132 odcinku podcastu Business Marketer prezentuję osiem sposobów na wykorzystanie marketing automation do utrzymania i zwiększenia wartości z istniejących klientów.
Wbrew pozorom, narzędzia marketing automation nie służą tylko do generowania leadów. Świetnie sprawdzają się praktycznie na każdym etapie procesu pozyskiwania klienta, w tym na etapie utrzymania i lojalizacji.

Dlaczego warto inwestować w lojalność klientów

Według firmy Econsultancy utrzymanie klienta jest pięciokronie tańsze niż pozyskiwanie nowych.

Dodatkowo według badań Byrona Sharpa i Dr Charlsa Grahama 20% klientów B2B jest odpowiedzialnych za 60% przychodów, zatem skupienie się na tej grupie oznacza znacznie większą zyskowność.

Oczywiście nie każdego klienta warto na siłę utrzymywać, ale i tu narzędzia marketing automation połączone z CRM bardzo się przydają. Pozwalają na określenie zyskowności czy wartości z danego klienta i porównanie tego z kosztem jego pozyskania. Dzięki temu możemy świadomie podejmować decyzje nie tylko na poziomie konkretnej firmy, ale nawet dla całych grup klientów: branż, sektorów, segmentów.

A jeżeli już określimy te grupy, które są dla nas najbardziej zyskowne, warto zadbać o ich lojalność.

Dlatego w tym odcinku poznasz osiem sposobów na wykorzystanie automatyzacji marketingu w utrzymaniu i docieraniu do istniejących klientów. Są to między innymi:

  • Reaktywacja klientów
  • Cross/Up Sell
  • Programy lojalnościowe
  • Customer Success
  • Pozyskiwanie rekomendacji
  • Customer Health Score
  • Analiza zadowolenia
  • Budowanie społeczności

Słuchaj podcastu: Jak wykorzystać Marketing Automation w utrzymaniu i zwiększeniu sprzedaży do obecnych klientów


Polecam Ci też podobne odcinki na temat marketing automation:

  1. 9 sposobów na skuteczne generowanie leadów marketingowych
  2. 7 nietypowych, ale bardzo skutecznych zastosowań marketing automation
  3. Dlaczego wdrożenia Marketing Automation się nie udają i co zrobić, aby się udawały
  4. Jak firmy wykorzystują marketing automation. Wywiad z Ireneuszem Klimczakiem z GetResponse
  5. Marketing automation w małej firmie. Korzyści, zastosowanie, jak wybrać narzędzie.
  6. Przegląd możliwości systemu Marketing Automation HubSpot
  7. Marketing Automation krok po kroku
  8. Jakich błędów unikać przy wdrożeniu Marketing Automation
  9.  Marketing Automation w B2B – co warto wiedzieć przed uruchomieniem systemu?
  10. Generowanie Leadów z Marketing Automation

Polecam Ci również – generowanie leadów z Marketing Automation

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*