Zarządzanie treściami w firmie to nie tylko zliczanie wyprodukowanych materiałów, ale też porządkowanie procesów ich planowania, produkcji, promocji i pomiaru.
Dlatego w 120tym odcinku podcastu Business Marketer, wracam do audytu procesów.
W poprzednim odcinku podpowiadałem w jaki sposób oceniać istniejące treści.
W tym odcinku zajmiemy się tym, co zrobić, aby kolejne tresci były jeszcze lepsze. Czyli zwrócimy uwagę na procesy, dzięki którym treści powstają i docierają do naszych odbiorców.
Posłuchaj 120 odcinka podcastu Business Marketer
Często przeprowadzając audyt treści w firmach moich klientów zauważam, że treści tworzone są w sposób dość przypadkowy. To znaczy, że o tym, jaki materiał pojawi się na witrynie decyduje to, komu chce się akurat napisać artykuł.
Oczywiście taki stan rzeczy nie pomaga w tworzeniu akutecznych treści marketingowych. A to tylko fragment zadań, jakie stoją przed twórcami treści.
Dlatego w tym odcinku podpowiem jak zabrać się do audytu procesów contentowych.
Zaczniemy od podziału na cztery fazy:
- Planowania
- Produkcji
- Promocji
- Pomiaru treści

Na etapie planowania i pomiaru, kluczowym narzędziem będzie matryca treści. Na etapie produkcji i promocji, takim narzędziem będzie kalendarz treści. Odwiedź mój blog, https://businessmarketer.pl, aby pobrać przykładową matrycę i kalendarz treści.
Zobacz przykładową matrycę treści:
Zobacz jak stworzyć przykładowy kalendarz treści:
Jeżeli masz pomysł na kolejny odcinek, albo potrzebujesz wsparcia w tworzeniu strategii marketingu B2B, content marketingu, social sellingu, marketingu automation lub generowaniu leadów, napisz do mnie na adres: lukasz.kosuniak@businessmarketer.pl