Podcast Business Marketer Planowanie Marketingu i sprzedaży

Jak planować zintegrowane działania marketingowo – sprzedażowe na rok 2023

W 128 odcinku podcastu Business Marketer zajmiemy się planowaniem.

Wiem, zazwyczaj do działanie na ostatni kwartał, ale ponieważ proponuję Ci trochę inne podejście, chciałbym Ci dać trochę więcej czasu na ocenę, czy warto tę metodę zastosować w Twojej firmie.

Często uczestnicząc z tworzeniu planów i strategii marketingowych zauważam, że są one tworzone w oderwaniu od działań sprzedażowych. Oczywiście oficjalnie wszystko jest zintegrowane i omówione, ale wchodząc w szczegóły widać ciągle podejście silosowe.

Moim zdaniem jedną z przyczyn jest planowanie w oderwaniu od wspólnych celow i założenie, że są działania czysto marketingowe i czysto sprzedażowe. Moim zdaniem tak nie jest. Ale żeby to zauważyć, trzeba od ogólnych planów przejść na etap procesów – bo tam te powiązania są widoczne.

Dlatego dziś opowiem Ci o planowaniu metodą GPS – Goals, Processes, Skills, którą opracowałem na potrzeby tworzenia i realizacji zintegrowanych strategii marketingowo – sprzedażowych na rynku B2B.


Posłuchaj 128 odcinka podcastu Business Marketer



W kolejnych odcinkach opowiem w szczegółach jak projektować i planować procesy marketingowo – sprzedażowe oraz jak mapować procesy z kompetencjami.

Polecam Ci też przesłuchanie dwóch odcinków, w których opowiadam o procesach marketingowych:

Polecam również

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*