GetResponse – marketing automation dla małych firm

Z tego artykułu dowiesz się co to jest aplikacja GetResponse i jak możesz ją wykorzystać w działaniach marketingowych i sprzedażowych w twojej firmie.

Z roku na rok zainteresowanie Automatyzacja marketingu rośnie. Co ważne interesują się nim już nie tylko duże firmy ze sporymi zespołami marketingowymi ale i mniejszych organizacji gdzie marketingiem często zajmuje się kilka a nawet czasem jedna osoba. Dlatego coraz częście j dostaje pytania czy na rzędzie Marketing Automation sprawdzają się w takich małych firmach.

Co to jest GetResponse

GetResponse to prosty w obsłudze, intensywnie rozwijany i bardzo lubiany system marketing automation.

Możesz w nim tworzyć Landing Page, udostępniać lead magnety, uruchamiać kampanie e-mailingowe, newslettery czy autorespondery. Jest też zestaw narzędzi marketing automation a mi, jako konsultantowi bardzo podoba się funkcja zapisywania szablonów kampanii i udostepniania na zewnątrz. Dzięki temu mogę zaprojektować kampanię w swoim systemie i przekazać ją do konta klienta.

Wybór odpowiedniego narzędzia zajął mi trochę czasu, dlatego chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem z wykorzystania i pracy z tym narzędziem. Jeżeli tak jaka ja prowadzisz małą firmę bardzo możliwe, że będzie to dla ciebie odpowiednie rozwiązanie.

Zacznijmy od tego co to właściwie jest system GetResponse.

Narzędzie to powstało już ładnych kilka lat temu i na początku było systemem i mailingowym. Jednak od tego czasu jego twórcy znacznie rozbudowali możliwości tego systemu dokładając między innymi moduł automatyzacji marketingu, webinarów, segmentacji, landing page.

Jednak to, co przekonało mnie do wyboru GetResponse jako podstawowej platformę obsługi marketingu w mojej działalności, to funkcje, które nie są zbyt często spotykane w narzędziach Marketing Automation, nawet tych zaprojektowanych dla dużych firm. W GetResponse  mamy do dyspozycji bardzo dobrze zaprojektowany moduł webinarowy oraz możliwość prowadzenia ankiet.

Ponieważ webinaria sprawdziły się jako bardzo skuteczna metoda budowania bazy mailingowej i generowania leadów sprzedażowych, było to dla mnie bardzo istotne kryterium przy wyborze.

Często głównym wyzwaniem w organizacji webinariów jest pozyskanie uczestników. Dlatego szukałem narzędzia, dzięki któremu będę mógł promować moje webinary do swojej bazy mailingowej ale też i budować swoją bazę właśnie na podstawie uczestnictwa w webinarach.  I takie właśnie możliwości daje GetResponse.

Każdy, kto rejestruje się na moje webinaria i wyraża zgodę na otrzymywanie komunikacji, trafia do odpowiedniej listy, czasem zwanej segmentem.

Dzięki temu mogę później wykorzystać te informacje np. promując powiązane tematycznie ebooki czy szkolenia. Wysyłam wiadomości tylko do tych osób, które mogą być zainteresowane daną treścią.

Podobnie z ankietami. Możliwość szybkiego tworzenia ankiety i wypromowania oraz analizy odpowiedzi bardzo mi się przydaje. Często na bazie takich ankiet tworzę różnego rodzaju raporty czy materiały, które są wykorzystywane w mojej działalności marketingowej.

To nie wszystkie funkcje, które wyróżniają moim zdaniem GetResponse na tle innych tego typu narzędzi.

Od niedawna znajdziemy również moduł budowania stron internetowych. I nie chodzi tu o proste landing page, ponieważ ta funkcja była już dawno dostępna. Kreator stron GetResponse pozwala na bardzo szybkie tworzenie całych serwisów internetowych. Co ważne można to zrobić w zasadzie bez żadnej znajomości kodu html czy obsługi WordPressa.

Wystarczy że wiesz, co chcesz zakomunikować a kreator stron w GetResponse zaproponuje różne szablony stron, które możesz wykorzystać jako bazę do tworzenia swoich treści.

Ponieważ stworzyłem już kilka tego typu stron w kreatorze GetResponse, mogę powiedzieć z całą pewnością, że zaoszczędziłem bardzo dużo czasu w porównaniu do sytuacji gdybym podobną stronę budował np. na WordPressie.

Kreator stron GetResponse to nie jest bezpośredni konkurent czy odpowiednik WordPressa albo bardziej rozbudowanych systemów CMS. Jest to prosty moduł, zaprojektowany dla małych firm które potrzebują tworzyć proste strony internetowe i nie chcą tracić czasu na naukę WordPressa ani zatrudniać do tego zadania specjalistów.

Ja znalazłem jeszcze jedną zastosowanie tego kreatora – prototypowanie stron. Czasem podczas warsztatów z klientem projektujemy na żywo nową stronę internetową, wykorzystując do tego szablony kreatora. Dzięki temu bardzo szybko możemy zobaczyć, jak dana treść oddziałowuje na odbiorców w konkretnym layoucie czy innym układzie graficznym.

Automatyczne lejki marketingowe

Inną ciekawą funkcją GetResponse są tak zwane lejki marketingowe. Tą proste moduły projektowania kampanii które składają się z kilku etapów. GetResponse wykorzystując szablony takich kampanii prowadzi nas za rękę przez poszczególne etapy i pomaga stworzyć odpowiednie zasoby i logikę działania. Dzięki temu możemy skorzystać z propozycji opracowanych przez specjalistów i zaoszczędzić sporo czasu na wymyślaniu naszej własnej logiki. Oczywiście dotyczy to raczej prostych scenariuszy, np. promocji webinaru lub szkolenia czy wydarzenia albo umówienia spotkania z handlowcami.

Ponieważ GetResponse można zintegrować z panelem reklamowym Facebooka i Google’a taki lejek marketingowy może zaczynać się od reklamy w tych sieciach, następnie prowadzić przez stronę internetową, działania e-mailingowe aż do zapisu na wydarzenie czy np spotkanie z handlowcem.

Lejki marketingowe to doskonały sposób na rozpoczęcie przygody ze z automatyzowanymi kampaniami marketingowymi.

Pierwsze kroki w e-commerce

Użytkownicy GetResponse mają od niedawna również możliwość stworzenia prostego sklepu internetowego. Moim zdaniem ta funkcjonalność najlepiej sprawdza się w przypadku sprzedaży produktów cyfrowych np. biletów na spotkania czy szkolenia oraz sprzedaży E-booków lub treści edukacyjnych. Jeżeli mamy większe potrzeby, możemy szybko zintegrować GetResponse z zewnętrznymi sklepami internetowymi.

Dopasuj e-mailing do preferencji odbiorców

Jeśli chodzi o standardowe funkcje tego typu systemów np. e-mailing, w GetResponse bardzo podoba mi się możliwość dynamicznego dopasowania czasu wysyłania wiadomości do preferencji odbiorcy. Co to oznacza w praktyce? Przy wysyłaniu np. newslettera mogę zaznaczyć opcję, dzięki której wiadomość będzie wysłana do każdego indywidualnego odbiorcy z mojej bazy w czasie, w którym jest największe prądu prawdopodobienstwo otworzenia tej wiadomości. System analizuje czas otwarcia poprzednich wiadomości i dopasowuje go do zauważonego wzorca zachowania danej osoby. Ta funkcja działa jako uzupełnienie planowania czasu wysyłki.

Czyli jeżeli np. ustawie wysyłkę wiadomości na wtorek o godzinie dwudziestej to w tym czasie zaczną być wysyłane wiadomości. Ale jeżeli na mojej liście są odbiorcy, którzy zazwyczaj otwierają wiadomości o godzinie 7:00 to e-mail dotrze do nich nie punktualnie o dwudziestej a właśnie o 7 rano.

Jak Widzisz GetResponse  to proste ale jednak dość rozbudowane narzędzie. Mimo tego może być z powodzeniem obsługiwane przez niewielki albo nawet jednoosobowy zespół.

Wiem to z własnego doświadczenia.

W kolejnym artykule opiszę w jaki sposób wykorzystuje możliwości systemu GetResponse działaniach marketingowych.

Subskrybuj mój newsletter aby nie ominęły cię Nowości na blogu.

P.S. Subskrypcję newslettera obsługuje oczywiście GetResponse.

Wypróbuj GetResponse – od niedawna możesz korzystać z w pełni darmowej wersji. Sprawdź koniecznie

GetResponse Pro

Leave Your Comment

Your email address will not be published.*