Generowanie leadów z webinarów może być o wiele prostsze, jeżeli użyjesz odpowiednich narzędzi!
Z tego video dowiesz się, jak sprawnie umawiać spotkania z handlowcami podczas webinarów.
Webinary do doskonała okazja do generowania leadów i konwertowania uczestników na leady. Dlatego w tym materiale podpowiadam, co zrobić, aby uczestnicy webinarów chcieli się umawiać na spotkania z handlowcami. Dowiesz się też, jak przeprowadzić ten proces, aby umówienie spotkania było szybkie i sprawne. Ja w organizacji webinarów korzystam z GetResponse, ponieważ mam możliwość wyświetlania przycisku Call to Action, który wykorzystuję do przekierowania do narzędzia ułatwiającego umawianie takich spotkań.
Aby szybko i skutecznie umawiać spotkania handlowe, potrzebujesz aplikacji, która umożliwi szybkie udostępnienie kalandarza handlowca oraz zarezerwowanie czasu na spotkanie.
Możesz do tego wykorzystać aplikacje takie jak np: Callendly, HubSpot meetings (dostępna wersja darmowa) lub Microsoft Bookings dostępna w pakiecie Office 365.
Zauważyłem, że stosowanie tych aplikacji podnosi skuteczność generowania leadów w porównaniu np. z udostępnianiem numeru telefonu, adresu e-mail lub formularza kontaktowego.
Moim zdaniem dzieje się tak dlatego, że to klient kontroluje cały proces: wybiera odpowiednią godzinę, klika „rezerwuj” i po kilku sekundach obie strony mają w swoich kalendarzach termin spotkania, często z linkiem do Zooma, Teams lub innej aplikacji telekonferencyjnej. Nie ma potrzeby czekania na odpowiedź handlowca, czy wymiany wiadomości e-mail w celu znalezienia odpowiedniego terminu.
Zachęcam Cię do wypróbowania tej metody. W moim przypadku daje ona ok 10% konwersji. To znaczy, że ok 10% osób, które uczestniczą w webinarium umawia spotkania. Podobne wyniki uzyskują moi klienci.
Jeżeli zainteresował Cię ten odcinek, polecam też webinarium na żądanie o generowaniu leadów z wykorzystaniem narzędzi marketing automation, które możesz wdrożyć nawet w bardzo niewielkiej firmie.