Pierwszy w tym roku odcinek podcastu Business Marketer przeznaczamy na rozmowę o tym, co dla marketerów oznaczają ograniczenia w pozyskiwaniu i przechowywaniu popularnych ciasteczek, czyli tzw third party cookies.
Ciasteczka to tradycyjnie stosowana w przeglądarkach technologia, dzięki której można personalizować treści, w tym reklamy w oparciu o monitorowane zachowania użytkowników.
Od niedawna trwa proces ograniczania możliwości wykorzystywania tej technologii.
Ponieważ może to bardzo wyraźnie wpłynąć na możliwości działań marketingowych i reklamowych, zaprosiłem do rozmowy eksperta z firmy Adform – Łukasza Bańkowskiego, aby wyjaśnił na czym polega wyzwanie i jak się do niego przygotować.
Słuchaj podcastu:
Z Łukaszem możesz skontaktować się poprzez jego profil LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lukaszbankowski/
A firmę Adform poznasz odwiedzając jej witrynę: https://site.adform.com/
Oglądaj również
Nagranie webinaru. Treści w generowaniu leadów
Mario
10 sierpnia 2022 at 14:05Zastanawia mnie jak takie platformy jak AdForm podchodzą do fingerprintów urządzeń. Już ponad 10lat temu jedna z sieci reklamowych mająca autorski adserver oferował możliwości trackowania po fingerprincie.
Łukasz Kosuniak
10 sierpnia 2022 at 14:09Dzięki za komentarz. Nie jestem specjalistą, przyglądam się tym rozwiązaniom jako klient lub doradca klientów, ale widzę, że dostawcy tego typu usług bardzo ostrożnie podchodzą do zapewnień o wysokiej rozpoznawalności różnych urządzeń i łączenia ich w złoty rekord.
Łukasz Kosuniak
10 sierpnia 2022 at 14:19@Mario – tu jeszcze wyjaśnienie, dlaczego np. Apple nie pomaga w rozwoju tego typu narzędzi, ale to się niedługo zmieni 🙂 https://nowymarketing.pl/a/38963,apple-stworzy-wlasna-platforme-reklamowa-firma-poszukuje-doswiadczonego-managera