Content marketing może być bardzo skutecznym narzędziem przyciągania potencjalnych klientów, ale pod jednym warunkiem. Treści mają być przydatne.
To oznacza, że muszą odpowiadać na najważniejsze problemy i pytania klientów.
Dlaczego tak wiele firm nie jest zadowolonych ze skuteczności produkowanych przez nie treści?
Moim zdaniem częstą przyczyną jest „Klątwa wiedzy”
Klątwa wiedzy niszczy content marketing
Co to jest klątwa wiedzy? Pewnie nie raz uczestniczyliście w prezentacji czy szkoleniu tak nasyconym nieznanymi słowami i skrótami, że trudno było odgadnąć w jakim języku przemawia prelegent. To właśnie objaw klątwy wiedzy, która jest tzw skrzywieniem poznawczym. Osoby dotknięte klątwą wiedzy uważają, że ich poziom wiedzy jest podobny jak odbiorców ich treści. Często mówią „przecież to oczywiste”, „wszyscy to wiedzą”, „nie rozmawiajmy o banałach”.
Skutek jest taki, że eksperci tworzą treści, które są nieczytelne, zbyt trudne i nieatrakcyjne dla potencjalnych klientów.
Problem polega na tym, że klątwa wiedzy dotyczy większości z nas i trzeba sporo dyscypliny, aby sobie z nią poradzić.
Tworząc treści, musimy upewnić się, że są one interesujące dla odbiorców, czyli obecnych i potencjalnych klientów, a nie tylko dla nas.
Niestety zbyt często widzę treści, które powstają na bazie naszych wyobrażeń. Staramy się odgadywać za klientów, co może ich zainteresować. I wtedy właśnie wpadamy w pułapkę klątwy wiedzy.
Na szczęście są sprawdzone metody radzenia sobie z tym problemem, które zebrałem i skrótowo wyjaśnię.
I o tym opowiem w tym odcinku podcastu. Dowiesz się jak walczyć z klątwą wiedzy i co zrobić, aby miała ona jak najmniejszy wpływ na Ciebie i Twoich współpracowników.
Słuchaj 126 odcinka podcastu Business Marketer
W odcinku wspominam o metodzie They Ask You Answer i książce „Co chce wiedzieć klient” Marcusa Sheridana. Oto link do podcastu, w którym szczegółowo omawiam tę metodę tworzenia przydatnych i skutecznych treści:
Metoda „They Ask You Answer”, jak tworzyć treści, które sprawiają, że klienci kupują
Czytaj również:
A jeżeli potrzebujesz wsparcia w zaprojektowaniu skutecznej strategii treści, napisz do mnie na adres: lukasz.kosuniak@businessmarketer.pl