Jak przeprowadzić audyt treści w Twojej firmie

Audyt treści to regularny, przeprowadzany ok raz w roku przegląd treści marketingowych pod kątem ich skuteczności w działaniach marketingowych i sprzedażowych. Ponieważ w mojej działalności konsultanta marketingu B2B dość często takie audyty przeprowadzam, postanowiłem przedstawić moją metodę. Szlifowałem ją przez kilka lat i dziś pozwala ona dość szybko zidentyfikować te obszary, które warto zmienić lub rozbudować. 

W 119tym odcinku podcastu Business Marketer podpowiadam, jak przeprowadzić prosty, ale skuteczny audyt treści.


Audyt treści – korzyści

Dobrze przeprowadzony audyt treści daje wiele korzyści, między innymi:

  • Upewnisz się, czy Twoje treści są wystarczające, aby obsłużyć potrzeby informacyjne klientów
  • Znajdziesz wąskie gardła i brakujące elementy lejków marketingowych
  • Upewnisz się, czy Twoje treści są dopasowane do potrzeb informacyjnych klientów na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego
  • Zwiększysz wykorzystanie treści przez handlowców

Audyt treści – kluczowe elementy

W mojej metodzie audyt treści składa się z etapów, które odpowiadają ścieżce klienta, lub inaczej procesowi decyzyjnemu. 

  1. Budowanie świadomości – przyciągnięcie ruchu na stronę
  2. Zaangażowanie – pozyskiwanie danych klientów
  3. Ogrzewanie leadów – umożliwienie prowadzenia długofalowych kampanii edukacyjnych
  4. Kwalifikacja – ułatwienie podjęcia decyzji, czasem uświadomienie klienta, że nie jesteśmy dla niego odpowiednim dostawcą
  5. Konwersja na spotkanie sprzedażowe – ustalamy, czy treści ułatwiają generowanie leadów sprzedażowych
  6. Wsparcie sprzedaży – sprawdzamy, czy treści, którymi dysponujemy są pomocne dla handlowców na ostatnich etapach lejka i czy handlowcy mają do tych treści łatwy dostęp
  7. Adopcja produktu – sprawdzamy, czy mamy treści, które ułatwiają naszym klientom maksymalne wykrorzystanie, wyciągnięcie pełnej wartości z produktu lub usługi od nas zakupionej.
  8. Pozyskiwanie ambasadorów i poleceń – ustalamy, czy mamy treści, dzięki którym łatwiej nam będzie powoływać się na opinie klientów.

W tym odcinku odwoływałem się do innych odcinków, linki znajdziesz poniżej:

A jeżeli masz pytania lub sugestie tematów do następnych odcników lub potrzebujesz wsparcia w audycie treści, zbudowaniu strategii marketingu B2B lub przygotowaniu do wdrożenia marketing automation, napisz do mnie: lukasz.kosuniak@businessmarketer.pl

Czytaj też:

Leave Your Comment

Your email address will not be published.*