W tym odcinku podcastu Business Marketer rozmawiam z Mateuszem Kołodziejskim, szefem marketingu w RTB House. Mateusz z powodzeniem stosuje mało jeszcze znaną metodę działań marketingowych skupioną na pojedynczym potencjalnym kliencie, zwaną Account Based Marketing (ABM)
Z tego odcinka dowiesz się między innymi:
• Co to jest Account Based Marketing
• Jakie są odmiany tej metody
• Kiedy warto stosować tę metodę
• Jakie korzyści przynosi ABM
• Jakie kompetencje warto rozwijać w zespole marketingowym, aby w pełni wykorzystać możliwości ABM
• Jak wygląda współpraca marketingu i sprzedaży w stosowaniu tej metody
Mateusz dzieli się również praktycznymi wskazówkami i przykładami stosowania Account Based Marketingu w swojej firmie.
Słuchaj podcastu
Mateusz podzielił się również ze słuchaczami ciekawymi linkami i zasobami na temat Account Bases Marketingu:
🔗 “A Practitioner’s Guide to Account-Based Marketing”, Bev Burgess, Dave Munn
Książka Bev Burgess i Dave’a Munna należy do najbardziej wartościowych pozycji na rynku. To podręcznikiem, który prowadzi czytelnika przez kolejne etapy tworzenia kampanii strategicznego ABM, inaczej nazywanego 1:1 ABM.
🔗 “Account Based Marketing”, Chris Golec, Peter Isaacson, Jessica Fewless
Książkę twórców platformy Demandbase polecić można szczególnie tym specjalistom marketingu B2B, dla których account-based marketing jest zupełną nowością. Napisana przystępnym językiem, koncentruje się głównie na podejściu ABM Lite i Programmatic, czyli działaniach skierowanych do większych grup klientów.
🔗 Account Based Marketing Podcast by Momentum
Momentum to jedna z najbardziej renomowanych firm konsultingowych specjalizujących się we wdrażaniu account-based marektingu. Wśród jej klientów znajdziemy między innymi Amazon Web Services, Vodafone czy HSBC. Nic więc dziwnego, że Alisha Lyndon, CEO firmy, postanowiła wykorzystać silną pozycję w branży do stworzenia tematycznego podcastu, do którego zaprasza topowe osoby w świecie ABM.
To pierwsza polska strona poświęcona w całości ABM, o której wspominamy w trakcie podcastu. Mateusz jest jej autorem i dzieli się na niej wiedzą o Account Based Marketingu. Znajdziesz tu informacje, porady i wskazówki, które ułatwią ci wdrożenie tego podejścia w twojej firmie