Praktyk Marketingu B2B
Od prawie 20 lat zajmuję się marketingiem B2B.
Karierę rozpoczynałem w piastując zaszczytne stanowisko Św. Mikołaja w sieci IKEA, a następnie kontynuowałem w Microsoft, gdzie zajmowałem się m.i.n. rozwojem sieci partnerskiej, budowaniem kompetencji sprzedażowych partnerów Microsoft i marketingiem do klienta biznesowego.
W Samsung Electronics tworzyłem od podstaw dział marketingu B2B i wdrażałem pionierskie projekty, np. pierwszy w Polsce samodzielny korporacyjny system marketing automation.
Jestem laureatem międzynarodowej nagrody Effie za najskuteczniejszą kampanię marketingową w kategorii B2B.
Projekt rebrandingu, który prowadziłem dla jednego z klientów B2B został nagrodzony statuetką RedDot Award w kategorii Branding and Design.
Dzielę się wiedzą na wiele sposobów:
- bloga już znasz
- Kanał Business Toolbox na YouTube
- Kursy i szkolenia – Business Marketer Academy
- Podcast Business Marketer
- Zajęcia na kierunkach Cyfrowa Transformacja i Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego oraz okazjonalnie na innych uczelniach
- Artykuły w prasie branżowej
Jestem autorem książek
- ABC Marketingu B2B
- To jest Social Selling
- B2B Marketing. A guidebook for the classroom to the boardroom (Praca Zbiorowa)
- Podstawy Marketingu B2B – wspólnie z Uwe Seebacher
Prowadzę działalność doradczą i szkoleniową.
Moja specjalizacja to Strategia Marketingu B2B, Marketing Automation, Generowanie Leadów, Współpraca Marketingu i sprzedaży, Social Selling, Content Marketing.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia w tworzeniu strategii marketingu B2B, social sellingu, integracji marketingu i sprzedaży B2B lub w przygowaniu się do wdrożenia systemów marketing automation, napisz do mnie: lukasz.kosuniak@businessmarketer.pl