8 nietypowych rzeczy, które marketer B2B powinien zrobić dla swojego rozwoju

Jak rozwijać marketerów B2B

W 122 odcinku podcastu Business Marketer podpowiadam, w jaki sposób możesz zadbać o swój rozwój zawodowy jako marketer B2B.

Dość często mam okazję rozmawiać z szefami i osobami odpowiedzialnymi za karketing w firmach B2B. Często pytam marketerów B2B, w jaki sposób dbają o swój rozwój i często zamiast odpowiedzi widzę zakłopotane miny. Wielu z nich nie ma czasu albo budżetu na udział w szkoleniach i konferencjach, a to jest najczęstsza forma zdobywania wiedzy.
W tym odcinku rozmysłem pomijam szkolenia i kursy, bo to dość oczywisty wybór i skupiam się na działaniach, które często mamy na wyciągnięcie ręki.
Podpowiadam też czego nie robić, aby nie nabierać złych nawyków i wiedzy, którą potem trudno „odzobaczyć”
A cóż to za tajemne praktyki?

  1. Rozmawiaj z klientami (np. metodą Buyer Persona)
  2. Prowadź własną stronę www lub biznes online
  3. Czytaj trudne książki i unikaj „śmieciowych” badań
  4. Zbieraj pytania klientów
  5. Naucz się Excela
  6. Twórz procesy
  7. Rozliczaj się za efekty biznesowe
  8. Ucz się sprzedaży

Niektóre z tych tytułów są skrótami myślowymi, więc nie zrażaj się i posłuchaj odcinka, w którym wszystko wyjaśniam.

Słuchaj 122 odcinka poddcastu Business Marketer


Jak zwykle poniżej linki do źródeł, o których wspominałem:

Podcasty o procesach w marketingu:



Blog Igora Bielobradka z rekomendacjami książkowymi https://b2b-marketing.pl/category/ksiazki/

Polskojęzyczna strona o metodzie Buyer Persona (prowadzona przez firmę JuKa, której współwłaścicielką jest moja żona  Justyna Kosuniak) https://buyerpersona.pl/

A jeżeli zastanawiasz, się, czy warto posłuchać tego odcinka, przeczytaj świetne podsumowanie Anny Romanowskiej na LinkedIn:

Polecam też

  • Gabriela
    5 sierpnia 2022 at 08:57

    Bardzo fajny odcinek. Nawet jeśli wie się to wszystko, to zdecydowanie warto sobie przypomnieć i zmotywować się (książka kupiona, kolejne rozmowy z klientami umówione 🙂
    Mówisz o tym, żeby docenić Handlowców i uczyć się ich pracy. Zgadzam się Natomiast powinno to działać w obie strony – powinniśmy pokazywać im skąd przychodzą leady, czego są efektem, jakie kroki wykonuje klient w swoim procesie zakupowym poza tymi związanymi z osobą Handlowca. Żeby tez nas doceniali i chcieli współpracować 🙂

    • Łukasz Kosuniak
      9 sierpnia 2022 at 17:40

      Dzięki za komentarz 🙂 Zdecydowanie komunikacja i edukacja powinna przebiegać w obie strony.

Leave Your Comment

Your email address will not be published.*